Ankieta medyczna

TESTY MOBILNOŚCI


  1. Test rozcięgna podeszwowego (2 zdjęcia)
  • Stań przy ścianie i oprzyj dużego palucha do jak największego zgięcia grzbietowego palucha możliwego dla Ciebie
  • do zrobienia: 2 zdjęcia z boku:
    1. lewa noga
    2. prawa noga
  • zdjęcie od środka (od wewnętrznej strony stopy)
  • staramy się żeby cała stopa przylegała do podłoża

2. Test ruchomości stawu skokowego (2 zdjęcia)

  • Stań w odległości 7-8cm od ściany z jedną nogą z przodu. Nie odrywając pięty od podłoża, maksymalnie zbliż kolano do ściany.
  • do zrobienia 2 zdjęcia z boku:
    1. lewa noga
    2. prawa noga
  • zdjęcie od zewnątrz

3. Test zgięcia wyprostowanej nogi w stawie biodrowym (2 zdjęcia)

  • W leżeniu na plecach unieś wyprostowaną nogę,
  • staramy się obie nogi mieć proste,
  • do zrobienia 2 zdjęcia z boku:
    1. lewa noga
    2. prawa noga

4. Zmodyfikowany test thomasa (4 zdjęcia)

  • Połóż się na brzegu stołu/kanapy/łóżka i przyciągnij do siebie oba kolana. Pośladki muszą być na końcu powierzchni na którym leżysz. Następnie uwolnij jedną nogę do swobodnego zwisu,
  • JEDNA NOGA SWOBODNIE WISI!!
  • do zrobienia 4 zdjęcia dla obu nóg robione z boku i z przodu


5. Test rotacji wewnętrznej w stawie biodrowym (1 zdjęcie)

  • Usiądź z nogami zgiętymi do 90 stopni w kolanach oraz ustawionymi troszkę szerzej niż szerokość barków. Podeprzyj się rękoma z tyłu. Nie odrywając stóp od podłoża zbliż do siebie kolana,
  • do zrobienia 1 zdjęcie z przodu

6. Test odwiedzenia i rotacji zewnętrznej w stawie biodrowym (2 zdjęcia)

  • W leżeniu na plecach połóż zewnętrzną, dystalną część goleni lub jeśli nie możesz to zewnętrzną krawędź stopy na kolanie (nad rzepką) drugiej nogi,
  • do zrobienia 2 zdjęcia dla lewej nogi i prawej nogi robione jak na zdjęciu obok
  • perspektywa zdjęcia nie może być od góry – położenie nogi podpartej względem podłoża (musi być widoczne czy noga jest równolegle – czyli nie może być zdjęcia od góry)

7. Test wyprostu tułowia (1 zdjęcie)

  • W leżeniu przodem(na brzuchu) połóż dłonie na wysokości barków. Następnie podnieś się na nich nie odrywając miednicy od podłoża,
  • 1 zdjęcie robione z boku

8. Test rotacji odcinka piersiowego (2 zdjęcia)

  • W pozycji siedzącej oprzyj zgięte horyzontalnie ramiona na przeciwnych barkach. Następnie wykonaj skręt w jedną i drugą stronę nie odrywając pośladków,
  • do zrobienia 2 zdjęcia w maksymalnym zgięciu z każdej strony robione z przodu


9. Test zgięcia w stawie ramiennym (2 zdjęcia)

  • W pozycji stojącej unieś przodem wyprostowane ramię, następnie wyprostuj ją do tyłu,
  • do zrobienia 1 zdjęcie z boku i z przodu w wyprostowanej pozycji,
  • dla przejrzystości zdjęcia dobrze zrobić bez koszulki lub w opinającej koszulce

10. Test palce-podłoga (bok)

  • Z pozycji stojącej, na prostych nogach pochyl się maksymalnie zginając kręgosłup i obserwuj dolegliwości jakie napotykają Cię po drodze. Nie musisz dotknąć palcami podłogi. Pamiętaj o rozluźnieniu głowy i nie zrób sobie krzywdy!
  • do zrobienia 1 zdjęcie z boku,
  • do zanotowania – miejsce pierwszego oporu + miejsce największego oporu

TESTY DYNAMICZNE

Test maksymalnego wyskoku pionowego(przód/bok)

  • Zejdź do półprzysiadu, wraz z zamachem ramion wyskocz maksymalnie do góry o prostych kończynach dolnych. Super, jeśli będziesz mógł postawić coś obok siebie, aby względnie ocenić wysokość wyskoku.

Test Klatt(przód + bok)

  • Stań na jednej nodze na 15-20 centymetrowym podwyższeniu z rękami splecionymi, wyprostowanymi przed klatką piersiową. Wykonaj zeskok lądując na tej samej nodze,
  • najlepiej 2 filmiki kręcone z przodu i z boku.

FILMIKI TECHNICZNE

Uwagi:
Ilość filmików: 4
2 filmy nagrywane z boku + 2 filmy nagrywane z przodu
Filmiki w dwóch wersjach (prędkość szybka – 80% i bardzo szybka – 95% możliwości). Najlepiej po 40-50 metrach biegu, żeby nie było ujęć z ruszania, a bardziej ujęcia w pełnym biegu.
Filmy z boku: robione z 11 kroków, w poziomie, na wysokości tułowia najlepiej w slow motion 🙂

Filmy z przodu: poziom, z niskości (żeby było widoczne postawienie stopy + ułożenie bioder – najlepiej z wciągniętą koszulką)


DO UZUPEŁNIENIA PLIK, W KTÓRYM NALEŻY OPISAĆ PRZEBIEG TESTÓW – GDZIE CIĄGNĘŁO, CZY BYŁO OK, CZY BYŁO ŹLE I JAK MOCNO! PLIK DO POBRANIA PONIŻEJ

Wszystkie materiały udostępniamy na adres trening@planbieganie.pl