Trener biegania 40 plus

Biologicznie najlepszy czas na osiąganie życiowych wyników w biegach to czas pomiędzy 35 a 40 rokiem życia, potem następuje nieunikniony spadek formy. Osoby po czterdziestce dużo bardziej niż osoby młode narażone są na przetrenowanie, głównie ze względu na dużo słabszą regenerację i zazwyczaj natłok życiowych obowiązków. Z tych względów biegacze 40+ powinni trenować zupełnie inaczej niż nastolatkowie czy osoby w kategoriach 20-30 lat i właśnie dla biegaczy 40+ przygotowaliśmy naszą ofertę.

Jak trenować po czterdziestce, aby trening był efektywny?

  • Dbaj o regenerację! Wraz z wiekiem należy wydłużać czas pomiędzy mocnymi akcentami głównie ze względu na słabszą regenerację. Standardowo przyjmuje się 48 godzin na skuteczną regenerację, jednak w niektórych przypadkach czas ten może wydłużyć się nawet do 3 czy 4 dni.
  • Dostosuj trening do trybu życia! Bierz pod uwagę wszystkie istotne czynniki, które mają wpływ na zmęczenie i przez to na budowanie formy biegowej. Szczególnie ważny jest tu tryb życia, który zazwyczaj bardzo mocno obciąża nasz aparat ruchu, dlatego tak istotny jest trening uzupełniający.
  • Jakość a nie ilość! Biegacze 40+, którzy mają już za sobą doświadczenie biegowe muszą jedynie tak bodźcować organizm aby przypominał sobie o wytrzymałości, którą wcześniej budowali, stąd często bardziej efektywnym treningiem będzie trening interwałowy niż puste klepanie kilometrów,
  • Badaj się regularnie! Sprawdzaj stan swojego stanu zdrowia regularnie według zaleconych schematów.

Trener biegania 40+ – co oferujemy?

  • Analizę aktualnego stanu technicznego biegacza według naszej ankiety – każdy kto skorzysta z naszej oferty w pierwszym miesiącu współpracy otrzymuje od nas analizę motoryczną, zakresów ruchów oraz techniki biegu wraz z zaleceniami jak naprawić własne dysfunkcje i biegać zdrowo i efektywnie,
  • Zalecenia zdrowotne – listę badań, głównie badań krwi, które należy zrobić, aby być spokojnym o swoje zdrowie podczas uprawiania sportu,
  • Porady w zakresie doboru sprzętu sportowego, obuwia, diety, suplementacji i wszystkich okołobiegowych tematów,
  • Biegowy plan treningowy wraz z zaleceniami i opisami treningów,
  • Plan treningu uzupełniającego, mającego na celu wzmocnienie, ale także prewencję kontuzji jak i poprawianie techniki biegowej, zakresów ruchu czy mobilności. Są to rozpisane ćwiczenia wraz z opisem ich wykonania i zdjęciami/filmami instruktażowymi,
  • Bieżące konsultacje z trenerem na wszelkie nurtujące tematy biegowe,
  • Zniżki u naszych partnerów,
  • Zniżki na nasze obozy biegowe!

Jak wygląda współpraca?

KROK 1 ANALIZA

Po wyborze trenera wypełniasz wstępną ankietę, którą otrzymuje trener. Zalecane jest również zrobienia aktualnych badań wydolnościowych oraz badań krwi w celu określenia aktualnego stanu zdrowia i wytrenowania.

KROK 2 CEL

W trakcie pierwszych kontaktów z trenerem ustalane są priorytety treningowe oraz startowe oraz dodatkowe elementy w zależności od wybranego pakietu treningowego.

KROK 3 TRENING

Po wypełnieniu ankiety wstępnej otrzymujesz dostęp do aplikacji treningowej, przez którą będziesz otrzymywać plan treningowy oraz będziesz mógł kontaktować się na bieżąco z trenerem.

KROK 4 MONITORING

Trening rozpisywany będzie systematycznie wraz z postępami treningowymi na podstawie dotychczas osiąganych wyników oraz etapów treningowych.